Tuesday 29 April 2014

Aku yang dulu,bukanla yang sekarang

Hai , Assalamualaikum !

Okay , alhamdulilah ! Allah mudahkan urusan wa . Dari tadi wa bizi menghadap kerja angah . Ala-ala counting gitu . Pening sikit *picit-picit kepala

Ekceli , kalau wa tengok nombor dalam masa yang lama , wa akan pening . Ini serius tau . Kalau wa still ngadap means akan banyak kesalahan di situ . 

Okay , uolls tengok kelender sekarang ! esok 30 hb . Wa nak bagitahu adik wa balekkkk !!
wa windu sebenanya kat dia . sian dia . Seorang diri di perantauan . *means kat hostel
And esok jugak ada Majlis Anugerah cemerlang di sekolah wa . Sekolah Menengah Agama Kerajaan Johor . Oh Allah , windunye waktu dulu-dulu . 

Okay , wa terus berfeeling nak cerita zaman sekolah wa :)

Begini ceritanya adik-adik *sambil bukak buku bertajuk kisah si gadis manis . Uhuk-uhuk

Okay . Semasa saya tingkatan 1 . Pada awalnya , saya bersekolah si Sekolah Tinggi Kluang . Sekolah klaster (macam mana eja ni weh ?) tu beb ! series talk . Saya dah bahagia di sana .

Tiba-tiba , pada 1 malam yang happy , saya bertindak menelefon ibunda saya . Dan ibunda saya tanpa ragu memberitahu bahawa saya diterima masuk ke sekolah agama tersebut
 (apahal ayat skema ni hoi)
Mama cakap wani kene jugak masuk sekolah tu ok ! Dalam hati saya . Memang tak nak . Tak nak dan tak nak . Tak nak okay . Sekali lagi Tak nak !! *nampak tak di situ bertapa tak nak 

Ok . Sambung,

Then , waktu saya nak pergi ke kelas . Dengan dah siap pakai baju sekolah semua tau Tiba-tiba mama datang . 

Mama : wani , siapkan barang ea . Hari ni pendaftaran kat sekolah tu
Me : Ma , wani kan tak nak pergi . *tarik muka sikit
Mama : Tak ape la wani . Try je ok 
Me : Erghhhh (jahat aku dulu , sekarang alhamdulilah dah tak mcm tu . Kalau masih macam tu . campak dalam gaung yang paling dalam). Astargfirallahalazim!

Dalam hati wa : sekolah apa ni ? kat mana ? *walaupun aku duduk kat kluang dari kecik , tapi aku tak pernah tahu kewujudan sekolah tu =="

p/s : Maaf ye ! sekejap wa , sekejap saya sekejap aku ! *semua ni bergantung kepada mood agar penceritaan wa macam real sikit . Hee~

Ok then , 

wa sampailah kan sekolah tu . Oh ya ! semua yang perempuan bertudung labuh . Sweet je tengok . Yang lelaki tu pon bersongkok . hemm . sekolah agama kan . Kene bawak imej tu :))

pastu masa tengah nak daftar tu . macam-macam hal . Tak boleh ic photostate la . Aku dtg lambat untuk daftar la . bla..bla..bla . erghh <---*tension lah aku , yang susah mama , ayah 
seriesly , masa tu aku ingat orang yang dok tolong daftar-daftar tu ustaz dan ustazah tau .
Pastu tengok aku atas , bawah . *ye la waktu tu aku pakai kasut putih , tudung pendek dgn lencana STK , kain kaler biru .
sangat melanggar etika pemakaian . maksud aku sepatutnya , kasut kene kaler hitam , tuduh labuh*ade ukuran dia okay , kain kene kain macam hijau nak kebiru-biruan . Dan...aku tak ada semua tu . Faham ?

Uolls tahu tak perasaan saya masa tu . Bercampur baur , bergaul dengan sebatinya ok . Geram + sedih + marah + tak rela . and whatsoever tu la . Bile semuanya bersatu menjadi kan aku seorang yang suka MENANGIS !!

Oh Allah , sedih bile wa terkenang balek T_____T

ok . Tarik nafas jap . Air mata macam nak meleleh la . 

Cerita ni to be continued ye . Insya ALLAH :))


No comments:

Post a Comment