Wednesday 30 April 2014

Masa form 1

Hai , Assalamualaikum !

SubhanAllah , Alahamdulilah , Allahuakbar ! *amek beberapa saat zikir ye*

Okay, Hari ni rasa nak sambung cerita masa zaman sekolah wa . 
Bismillah..

Wa senaraikan la . Senang sikit . Tehee~

1. Setiap hari , menjadi kewajipan untuk menangis ! 
Yes ! aku ngaku . Dulu setiap pagi , aku akan nanges .
Bile bangun je pagi (dah lah pukol 4 okay !!)Hati aku macam sebak tau . Ishh..Masa time mandi sesejuk tu .Air mata aku pun mengalir sekali . Sadis kan? bayangkan , macam mana aku nak hadapi hari aku , bile permulaan adalah tangisan . Cehh . 
P/S : perkara ni almost happen 5 month !
*lama tu . kalau tadah air mata aku tu , boleh tahan buat wudhu' setahun*

2. Masa awal tahun . Maksudnya dalam bulan 1 , 2 gitu . Setiap hari 2 kali aku dok tepon mama . Nanges-nanges!! oh wani , sangat menyusahkan mama ea 
Semoga Allah ampunkan aku di atas kesilapan lalu T__T

3. Percayalah !
orang kenal aku adalah orang yang biasa-biasa je . Maksudnye , diorang tak tahu yang aku ni Kaki nanges . Looks , bijak kan aku menyembunyikan perasaan hati ku yang galau itu 
Eh . ye je . diorang tak tahu

4. Aku belajar redha :))
Oh ALLAH , indahnya kau tempat kan aku di SMAKJ .
Waktu aku sedih macam tu . Aku cuma rasa dalam dunia ni . Aku hanya ada Allah . So sweet perasaan tu . Masa aku kene masuk SMAKJ . Aku rasa mama , ayah tak sayang kat aku ! (teruknye kau wani)
Tapi..sekarang lain lah . Bersyukur sangat *senyum lebar-lebar

5. Aku di lantik menjadi ketua batch . Erghhh . Bermula lah episod hitam aku . Hahaha 
malas nak cakap pasal ni . Aku bukan bagus pon dalam hal memimpin ni 
*sedih

6. Aku ade akak angkat yang baik . aku je tau yang teruk . Hemm.

7. Tak ada orang yang nak usha aku . Sebab aku tak cantik dulu
Tapi sekarang meletopss . vavavoom . *perasan budak ni
Hhahahaha . *apelah wani ni=="
(Sebenanya aku tak kesah langsung pon )


8. Setiap kali nak balek hostel je , aku akan nanges !
Macam ni tau , starting malam nak packed tu . Hati aku mula aa lain macam . Sebak gitu !
Pastu , dalam kereta , dah nak sampai , muka aku dah lain macam , senyum pon dah macam U terbalek . Oh Allah !
*ekceli sampai form 5 aku nanges kalau cuti lama =="

9. Aku sangat terkejut masa first time , masuk kelas !
I was like...erghh . Ni ke tempat yang aku nak belajar . Dengan softboard macam nak tercabut , bangunan buruk . Eh !
Pastu , masa first kelas tu , aku dah kene denda berdiri . Masa madah tauhid 
Ya Allah , time diri tu , air mata aku sipi-sipi nak jatuh . 

10. Starting form 1 , aku dah kawan baik dengan Rina , Beah . Ekceli , diorang dah ade geng gitu . Tapi . aku sebok . Hahahaha
whatever =="
Yang penting , aku sayang korang . Insya Allah kerana Nya :))

11. Tulis diari setiap hari ok

Lagi ape eak ?
*pikir..pikir
Jangan bising , wa nak recall memory ni
Oh . ok . Tu je lah .

Moral of the story :
~yakinlah kat Allah . He knows the best for us
~Allah sangat baik . Kite dekat dengan Dia . Lagi dekat dia dengan kite 
~Ngadu lah kat Allah . Patut bersyukur sebab Allah tak pernah nak judge kie
~Nanges semua tu , buat aku Kuat dan sehat . eh . Maap
~Dah terbiasa duduk jauh dengan mama,jadi nanti insyaAllah , bile sambung belajar tak lah rasa susah sangat
~Beri peluang pada diri untuk berubah walaupon susah ye sayang
~Buka hati dan juga minda untuk adapt kat tempat-tempat yang baru 
Walau ape pon problem . Ingat yang kite ade ALLAH :)
Thanks for reading stalker ! hahah
p/s : wa tak reti nak buang kaler putih kat belakang tulisan tu =="

Kbhaii

No comments:

Post a Comment